כה אמר קופל: שוברים שתיקה על 'שוברים שתיקה'

הפעם נעסוק בשאלות העומק, בחתך רוחבי נביט לקרביו של ארגון 'שוברים שתיקה' ולבסוף אמירה על הדמיון בין 'שלום עכשיו' והנושא אליו התגלגלה הפגנת הקהילה האתיופית, שהחלה כהפגנה נגד אלימות משטרתית מפלה והסתיימה בטענות 'קליטה עכשיו'.

על שוברים שתיקה – א'

ישנים על מזרונים שלהם… היה קטע ממש חזק של ויכוח על אם מותר להשתמש להם במטבח  או לא. אני הייתי מהאסכולה שכן, היו הרבה חבר'ה שהיו מהאסכולה שלא. היה מישהו שהכין ראשון קפה  שחור ואז היו הרבה לבטים: לשתות, לא לשתות. אני הייתי בתפיסה שהמשפחה תחזור לבית ותראה בית הרוס, כל החלונות שבורים, הרצפה שבורה וקירות מרוססים ברימון ואז הם יגידו "בני זונות, אכלו לי מהקורנפלקס, אני לא מאמין!"

עדות  איך נראית שהייה בתוך בית פלסטיני?, מספר קטלוגי: 133982

היה איזה יום אחד שהמ"פ אסף אותנו אחר הצהריים, והסבירו לנו שאנחנו רוצים לצאת לפעילות התקפית, לגרות כביכול את השכונה ששלטה עלינו, שזו שכונת אל-בורייג'. [השכונה] שלטה עלינו בגובה, באנשים, בתצפית. כשאני אומר לגרות, אני מתכוון שאנחנו נירה קצת, נפוצץ קצת, נראה להם שאנחנו שם בפנים ואולי זה ימשוך את המחבלים החוצה להגיב ואז נוכל לפגוע בהם. כי עד אז לא באמת היה לנו חיכוך אמיתי איתם. המתקפה התבצעה ככה שהתחיל לרדת החושך, הטנק שלי הוביל, היינו במין שיירה כזאת, והיה בית קטן…כל טנק לוקח את הכיוון שהוא רוצה, [אז] ירינו מלא על הבית הקטן במקלעים ופגז אחד לוודא שאין שם שום דבר שמאיים. … המפקד מאוד מאלתר, ופתאום הוא אומר לי: אתה רואה את הבית הזה? תירה לשם. בום, אני יורה. "קדימה, נהג, להתקדם קדימה",

עדות – "הכול תמרות עשן, שכונה מפורקת", מספר קטלוגי 878173

היה כוח שזיהה שתי דמויות הולכות בתוך מטע חקלאי בערך 800—900 מטר מגזרת הכוח. אלה היו שתי בחורות שהלכו בתוך המטע החקלאי. המפקד ביקש לזהות "מה אתה רואה" ואם הן מופללות או לא. זה היה ביום, 11—12 בצהריים. כוחות התצפית לא ראו טוב אז המפקד העלה מזל"ט לאוויר שיראה את זה ממש מלמעלה, והמזל"ט הפליל. הוא זיהה אותן עם פלאפונים, מדברות, הולכות. הכווינו לשם כלי טיס, על הבנות האלה והרגו אותן. אחרי שהן הופללו הייתה לי הרגשה שזה חארטה.

עדות – "הן נורו אז ברור שהן מחבלות", מספר קטלוגי 402198

שמתם לב לעדויות? אתם מחפשים חייל המתוודה על הוצאה המונית להורג? אתם מחפשים את האנס שחברו חשף את מעשה האונס שלו? אתם מחפשים את זה שהשפיל ילדים מול חבריו שהעידו?

לא תמצאו אותם כאן – אתם תמצאו סיטואציות במסגרת 'ערפל הקרב', בתוך שטח עויין וחפור בצורה שמזכירה את מנהרות הוייטקונג שהפילו בצבא האמריקאי חללים רבים בויאטנם. אתם תמצאו אמצעי זהירות של חיילים שוחרי חיים להתמודד וליצור מרחב בטיחות כך שלא ישוגר עליהם RPG(טיל נ"ט) מכל פינה, שכדור צלף לא יפלח ראשם או ראש חברם. אנו רואים צבא מתמודד עם הניצול הבוטה של אזרחי עזה כשקי חול על ידי הנהגתם.

ארגון 'שוברים שתיקה' מהווה סמכות מוסרית בעיני עצמו – חבריו כבר חוו את תא הווידוי ויצאו ממנו מזוככי נפש וכבדי כיס. שיהיה ברור – אינני מפקפק באמונתם העצמית בצדקתם ועליונותם המוסרית להיפך  זה בדיוק מה שמפחיד אותי – אנשים שרואים בדמוניזציה של ישראל ככלי לגיטימי לגאולה מוסרית מ'הכיבוש' – זוהי כת, ואין דרך אחרת לתאר את אנשיה, אנשים שפרנסתם מגיעה מכיסים של אדונים זרים, וכמו כל אמן טוב, גם הם מציירים את תמונת-העולם שהפטרון יבחר. למי שמטיל ספק בטענה מסופק דו"ח של מכון NGO Monitor, המכון מובל על ידי פרופסור ג'ראלד שטיינברג ומהווה אוצר בלום של מידע על ארגוני מיסיון דת זכויות האדם כמו 'שוברים שתיקה' – וכך נולד רעיון "כספים בכפוף לקולות החיילים" – מסתבר שבשנת 2010 ארגון 'שוברים שתיקה' התחייב לפרסם מספר עדויות תחום בעבור סכומי התרומות – בעבור ארגון OXFAM הבריטי התחייב הארגון לפרסם "כמה שיותר" עדויות של חיילים, בעבור איגוד הכנסיות ההולנדי(ארגון  בעל קשרים לממשלת הולנד) התחייב הארגון לספק 90 עדויות.

מדובר בסבסוד מודע של מנגנון – המקבל תמיכה ומוליד תפוקה המשמשת את המדינות: ממשלת בריטניה תומכת בארגון הנ"ל, הארגון הנ"ל מקבל קרדיטיזציה ומפרסם דו"ח על בסיס גביית עדויות, הדו"ח מוליד האשמות שבתורן מהוות מגבלה מעשית על יכולתו של צה"ל ועל קובעי המדיניות במדינת ישראל לפעול ולהגשים אינטרסים לאומיים קריטיים כגון מאבק בירי הרקטות, החזרת הבטחון לתושבי דרום הארץ ועוד. מאזן האימה האמיתי נמצא בין ממשלות אירופה ובראשון האיחוד האירופי ובין קובעי המדיניות בישראל – שלא תטעו, זוהי מלחמה לא קונבנציונלית – לצד האב"כ(אטומי, ביולוגי, כימי) יש להוסיף מ' – אבכ"מ: אטומי, ביולוגי, כימי או משפט בינ"ל.

על שוברים שתיקה ב' – המסמך האבוד

"מאז שהתחלנו לתמוך בתוכניות האלה התרחשו שינויים במערכות המשפט בישראל – האזרחית והצבאית – ובהחלטות שהן קיבלו. הן גם גררו דיון ציבורי ער בסוגיות האלה. אנו מאמינים שהמשך התמיכה יחזק את התהליכים הדמוקרטיים בישראל."

השר הבריטי לענייני המזה"ת, פורסם במקור ראשון

הגיע לידינו הטופס שהציג ארגון "שקרים בבקשה" בשם "אחרי ששוברים שתיקה". הטופס מציג בעבור החייל המעיד להלן 'העד', שאלות נוספות לצרכיפם מחקריים:

*אין שום קשר בין הארגון 'שוברים שתיקה' והמסמך הנ
*אין שום קשר בין הארגון 'שוברים שתיקה' והמסמך הנ"ל.

מוקדש לחיילים שמחפשים דרך ברורה להבין את ההשלכות המעשיות(לא הרציוניות) של פעילות 'שוברים שתיקה'.

על שוברים שתיקה ג' – ארבע חזיתות למתקפה

"ההסכם מחייב את החברה לראיין לפחות 90 חיילים בשנה, להכין תיעודים של חיילות, תיעודים על כל המתרחש בחברון ולהוציא לאור "אנציקלופדיה של הכיבוש". החברה קיבלה מהארגון 42,000 יורו בשנת 2009. ההסכם חתום על ידי שני הצדדים"

"[…]השגרירות הבריטית: גם במקרה זה, התרומה מיועדת לביצוע תיעודים וראיונות עם חיילים המספרים על השטחים. השגרירות הבריטית תרמה 271,891 ש"ח" במהלך שנת 2009 לחברה."

מתוך הדו"ח של  מכון המחקר NGO Monitor בנוגע 'לשוברים שתיקה'

מתקפה רב-ממדית
מתקפה רב-ממדית

בסופו של עניין 'שוברים שתיקה' פוגעים בנו בארבע חזיתות מרכזיות: החזית הריבונית(חירות), החזית המוסרית, החזית הדיפלומטית והחזית הרטורית.

החזית הריבונית נפגעת מעצם מהותו של 'שוברים שתיקה' כארגון שמקבל תקצוב ייעודי ממדינות זרות, או שלוחות שלהן, על מנת לצמצם את מרחב הפעולה הישראלי בעת קביעת מדיניות ביו"ש ועזה, מול פת"ח והחמאס. הארגון מקבל מאות אלפי שקלים מדי שנה ממדינות רבות היוצרות מצד אחד הד לא פרופורציונלי לארגונים קיקיוניים מבחינת התמיכה בהם, ומצד שני התורמות מנסות להשפיע על מדיניות הארגון ובכך מבטלות את טענותיו לאותנטיות – הוא נעשה סוכן אינטרסים של מסבסדיו.

החזית המוסרית, הארגון פוגע ביכולתנו, כחברה, לבנות מנגנוני פיקוח ובקרה אזרחיים אותנטיים. חברה מיוצגת, משתקפת, בחברה האזרחית שלה לפי כמות התמיכה. בהתאם, האנשים המחזיקים בעמדות המפתח בארגונים הללו הנם ייצוג אותנטי של החברה. סבסוד גורמים קיצוניים כמו חברי ארגון 'שוברים שתיקה' מהווה פגיעה ביכולתנו להצמיח מנגנוני בקרה. כל ביקורת מטעם ארגון שכתם הסבסוד הזר, כתם שירות האינטרים הזרים, כתם הפטרונות מחו"ל, על ראשו – מאבק אמינות ובכך אנו מאבדים כלי פיקוח, ריסון ובקרה, על כוחות הבטחון.

החזית הדיפלומטית, אנו נמצאים תחת מתקפת דה-לגיטימציה. ראשית כל דה-לגיטימציה נמצא בהסרת הפנים האנושיות ממושא השנאה – 'שוברים שתיקה' מהווים חלק מרכזי וקונסיסטנטי ממערך ההשמצה של ישראל בחו"ל; אחוז ניכר מחומרי ההסברה של הארגון(יותר מרוב) מופנה למדינות זרות ודוברים מטעם הארגון לוקחים חלק בכינוסים רלוונטיים ובמסגרת 'שבוע האפרטהייד הישראלי' בקמפוסים שונים בעולם. קשה להתעלם מכך שהארגון, תחת טענות לרוממות רוח ומוסר, מקדם את החרם אותו גורמים אנטישמיים מנסים להטיל על ישראל – כמובן שהכל נעשה בשם המוסר, אולם בשמו מוצא הדימוי והמעמד הבינ"ל של ישראל להורג בדרך הבזויה מכל, על בסיס כוחות פנימיים.

החזית הרטורית, ההזנייה של מושגים כגון 'פשעי מלחמה' או 'עדויות אמיצות'. שבירת השלמות הנדרשת למושג הנקרא 'לוחם-חייל' והפיכתו ממלאך-שומר לשטן-שובר. יצירת משוואה לפיה אין למדינת ישראל זכויות אלמנטריות כגון הגנה עצמית. כל אלו נעשים בתעלול לשוני מרושע. תעלול שחברי 'שוברים שתיקה' מהווים את חוד החנית של יישומו.

הארגון הנ"ל חובר לארגונים נוספים עליהם לא נרחיב אולם ניתן לקרוא את המהלך הרחב כאן. ויחדיו הם יוצרים עדויות שאמינותן לא מוטלת בספק בגלל מקור המסר – אזרחי ישראל, חלקם חיילים בעבר או במילואים. מארבע חזיתות מותקפת היכולת הבסיסית של ממשלת ישראל לקבוע מדיניות ופעול – ארגון '/שוברים שתיקה' הוא "תג מחיר" אירופי על קיר הריבונות שלנו, על שטיח החירות הקולקטיבית שלנו, בלב בית תפילתנו להיות עם חופשי. הארגון הנ"ל, באיצטלה מוסרית ותחת טענה לעליונות מוסרית, מבצע את החטא החמור מכל – וויתור וכניעה לתכתיבים זרים המנוגדים לאינטרסים הלאומיים שלנו כלאום וכמדינה.

שוברים שתיקה בנוגע להפגנת הקהילה אתיופית  – על תנועות 'שוויון עכשיו'

" הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה–    בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ.   הָלוֹךְ יֵלֵךְ, וּבָכֹה–    נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ-הַזָּרַע: בֹּא-יָבֹא בְרִנָּה- נֹשֵׂא, אֲלֻמֹּתָיו."

תהילים, מזמור קכ"ו

"קרנות מבוססות כמו קרן פורד, קרן קרנגי וקרן רוקפלור מהוות את הצורה הטובה והמקובלת ביותר של כיסוי ממון…הוסיף ואמר דו"ח פנימי של הCIA מ-1966, שטכניקה זאת הייתה יעילה באופן מיוחד לארגונים הפועלים במדינות דמוקרטיות, כשאנו זקוקים לכך שהן המשתתפים והן המבקרים שלהם לא ידעו, כך יהיו מקור מקורי, אותנטי ו'עצמאי'…"

מובאה מתוך דו"ח פנימי של הCIA, הובא בוועדת החקירה של הסנאט לענייני פעילות ארגון הביון על אדמת ארה"ב, וועדת רוקפלור, מתוך ספרה של החוקרת פרנסס סאונדרס,  'המלחמה הקרה התרבותית'

'שדות חיטה תחת שמיים מאיימים' - וינסנט ואן גוך, 1890
'שדות חיטה תחת שמיים מאיימים' – וינסנט ואן גוך, 1890

החוקרת הבריטית, פרנסס סאונדרס, חקרה את מעורבות ארגוני הביון בעולם התרבות האמריקאי והאירופי. ספרה מהווה ספר מראה לספרו של החוקר פרופסור פרדריק ל. ברגהורן העוסק במלחמה התרבותית הסובייטית משנות ה-60. שניהם חקרו את שני צדדיה של מלחמה שכל כולה נסתרת מהעין, מלחמה על שורשי הרעיון ולא מלחמה רעיונית. לכשניתחה הגברת סאונדרס את שיטות הפעולה של הCIA היא גילתה תופעה מעניינת, אותה ליקטה מממצאי וועדת חקירה של הסנאט האמריקאי, וועדת רוקפלור. שיטה, שבאמצעות מעט דמיון וידע, ניתן לראות מיושמת במדינת ישראל.

כשאנו רואים ובוחנים את פני השטח של החברה האזרחית בישראל אנו למדים כי מישהו זרע רוח, ואנו קוצרים היום סופה-אחר-סופה. דו"ח ארגון 'שוברים שתיקה' וההפגנה של הקהילה האתיופית, שניהם סופות שנזרעו בחברה האזרחית בישראל על ידי ארגון אב: הקרן החדשה לישראל. הקרן החדשה לישראל סובסדה על ידי קרן פורד  בתרומות כבירות(עשרות מיליוני דולרים) שהיו תשתית הקמת מערך העמותות שאנו רואים היום – הם ניצלו הזדמנות וכבשו את החברה האזרחית בישראל למטרותיהם.

'שוברים שתיקה', ארגוני ייצוג הקהילה האתיופית וטכניקות המחאה הנ"ל כולם זרעי פורענות, שנשתלו במימון זר, הושקו על בסיס ממון זר וכיום נקצרות לשם אינטרסים אי-אילו ואחרים. זה הניתוח שלי מרמת המאקרו – ניתוח אותו נרחיב ברשומות הקרובות.

אולם עולה שאלת המניע של הפעילים עצמם – כיצד אתה משכנע כמות משמעותית ואיכותית של אנשים לפעול משל היתה פעולתם אותנטית? התשובה נמצאת בגוף השאלה- הפעולה אותנטית מבחינת הפרט הלוקח בה חלק אולם היא מוכוונת ומועצמת על ידי גורמים נעלמים מעיניו. את הפרט משכנעים על בסיס תפיסת עולמו 'העכשוויסטית' ועתה נדון בה:

על העכשוויזם, נכון ל- 5.5 – בין 'שלום עכשיו' והפגנת הקהילה האתיופית נגד האלימות המשטרתית

"כל עכשיו פיקציה. הפשטה בלתי מצוייה. אין פירושו של דבר שיש רק אתמול ומחר, ואין הווה. יש הווה ויש הווייה…אבל זה לא אטום כי אם יוצר בלי הרף…"

ישראל אלדד, היבלע העכשיו את העבר ואת העתיד?, נתיב

"החזית הקשה ביותר של הציונות היא זו הפנימית-היסטורית, העכשויזם הדתי הפונדמנטליסטי תחילה, ומן העבר השני העכשויזם החילוני, האינדיבידואליסטי, זה שלמעשה…שאף להביא את הקיום היהודי לסוף…ההוויה הציונית בלבד. משמע זה ליכוד וחידוש כל הכוחות במונח חדש כלולות שתי הפעולות גם יחד. חידוש והתחדשות כמו הכפל שבסגל, סגולה והסתגלות. סוד חיינו בהווייה זו של הווה מתהווה, מהווה.

                       זו תחייה של אמת.

                       זו ציונות כדאית, הכרחית, אפשרית."

ישראל אלדד, היבלע העכשיו את העבר ואת העתיד?, נתיב

ד
ד"ר ישראל אלדד 1910- 1996

שוויון, משיח, שלום – כל אלו היו מושגים שזכו לטיפולו של העכשוויזם המסרס. דוקטור אלדד תאר נאמנה את הכשל כשאיבחן את העכשיו כמצב 'מת'. מצב שאין לו דופק, אין בו 'דם' – הוא מצב אידאי מופשט ולא מצב אורגני הקיים בתוך המציאות – 'העכשיו' חייב להיות מעל המציאות ובכך הוא כושל מלתאר או לתקשר איתה ברמה המעשית – עולם המעשה, ההתהוות של ההווה, הוא עולם בזוי בעיני מעריצי ה'עכשיו'.

הקומוניסט יביא את השוויון ואם יתקשה לקצור את השוויון הגואל יסכך את הדרך בדם-המתנגדים, הפונדמנטליסט הדתי מייחל למשיח,  בעבור הגאולה ימכור את החיים המעשיים(כמו בדאע"ש) או את הווייתו(כמו חסידי הפלג המשיחי בחב"ד שדחו את העולם הזה). חסידי 'שלום עכשיו' התעלמו מכל רמיזות המציאות וכפו תפיסתם, הר כגיגית, על כלל תושבי המרחב(ערבים כיהודים) על מנת לראות את מפעל-החיים המיוחל שלהם הולך ומתעצב כמפעל-מוות שמוביל המונים למותם, ערבים כיהודים.

והנה מעתה נוסיף לשוויון, לשלום ולמשיח גם את הקליטה- הפגנת הקהילה האתיופית נגד האלימות המשטרתית
(הפגנה לגיטימית וחשובה!)
הפכה למעשה להפגנת 'קליטה עכשיו'. טורי הדעה נתמלאו בפובלציסטיקה של עלוקות המתעלקות על שברירי העכשיו במטרה למלא את מכסת המילים; כתבות התחקיר חשפו פערי שכר והשכלה שיש לתקן, איך לא, ע כ ש י ו;  ראיונות רדיו וטלוויזיה העלו לשידור אתיופים שתבעו איזון-שוויון ויחס שווה עכשיו. כולם תובעים עכשיו – כולם תובעים פנטזיה…ועכשיו!

קליטתה עליה היא תהליך בין-דורי, תהליך של התהוות היוצר עם כל רגע שעובר הווייה סולידרית. מספר תנאיי יסוד לקליטה מוצלחת: סבלנות, זהות לאומית(אתנית או אזרחית) מאחדת, התמודדות מעשית  אמיצה של העולים עצמפם עם הגזענות תחת הסיסמה 'אף-על-פי'. התנאים הללו נמתחים לאורך זמן ומתהווים למציאות לאומית סולידרית – החברה נעשית יותר ויותר אורגנית, קוהרנטית; גבולות ההכלה של החברה הולכים ומתרחבים בתהליך איטי אך עקבי שנובע מתוך המציאות, מתוך הכניסה לנהר השינויים שנקרא 'המציאות'.

המעבר להפגנה התובעת 'שוויון עכשיו' ו'קליטה עכשיו' הוא המעבר  למשיחיות הפוליטית – הוא ממזג את הכמיהה של 'שלום עכשיו', של 'משיח עכשיו' ושל 'מרקס/שוויון עכשיו' לידי קול אחד: קליטה עכשיו.

השינוי הרעיוני ושיטות הפעולה התובעות שלמות או הרס, אידיאל או כאוס, אידאה או חורבן – שיטות אלו שייכות למחנה השמאל הרעיוני. בלא להעביר ביקורת על מוסריותן, אציין כי הן לא ריאליות – הן הרסניות לתהליך האותנטי שתיארתי ובבסיסן שבירת כל הנחות היסוד: העדר סבלנות הופך תביעה לגיטימית למשיחיות פוליטית, העדר נקודת מוצא לאומית מאחדת יוצרת שיח ליברלי מפריד ומנכר, העדר התמודדות מעשית ואמיצה מובילה לתלות והתנפצות על חומות הממסד כאילו זה יכול לשטוף את שכלם של רבים בקהל. (כל המובאות הנן רשומות קודמות בהן ניתחתי את מאפייניו התיאולוגיים, הפסיכולוגיים והאידיאולוגיים של השמאל הישראלי המובהק)

אנו רואים טרנזטיביות אידיאולוגית – ישנו מעבר של הנחות יסוד אידיאולוגית- שמאליות – ההופכות מאבק לאומי לקליטה סובלנית ושוויון הזדמנויות לידי מאבק למען 'עכשיו' סמי-סוציאליסטי סמי-ליברלי.

חבריי האתיופים, אם יש צעד שיחסל כל סיכוי לתיקון ולקליטה הוא הקריאה 'קליטה עכשיו'. המציאות לא פועלת על פי האידאות, האידאות הנן שיקוף מזוקק של המציאות – לא ניתן ללגום מים מזוקקים ולשרוד, אנו זקוקים למינרלים שיש במים שאינם מזוקקים – אנו זקוקים למעשה, להתהוות, אם רצוננו בהוויה של קליטה.

'קליטה עכשיו' משמע העדרה המשתמשך של קליטה לעתיד'.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s